Każdy grafik musi się nimi perfekcyjnie posługiwać jeśli chce tworzyć naprawdę dobre projekty w grafice dwuwymiarowej. Mowa tutaj oczywiście o warstwach. W jakich programach możemy na nich pracować i co to jest, dowiemy się już za chwilę.
Dlatego że sam model grafiki 2D nie pozwala na tworzenie obiektów trójwymiarowych, to aby uzyskać efekty takie jak: cienie czy światło, grafik komputerowy musi posłużyć się właśnie warstwami. Nakładanie warstw na siebie możemy porównać do układania stosiku kartek papieru. Najpierw mamy jedną białą, później dokładamy kolejne kartki z innymi elementami. W końcu otrzymujemy zamierzony efekt.
Każda warstwa może być rozkładana na czynniki pierwsze, co sprawia, że grafik otrzymuje dużo większe możliwości edycji obrazów.
Jednym z programów gdzie grafik może wykorzystać to potężne narzędzie jest Adobe Photoshop. To właśnie dzięki warstwom możemy tworzyć bardzo zaawansowane projekty, które z pewnością nas zadowolą.
Stosowanie warstw samo w sobie nie jest trudne, ale wymaga mimo wszystko praktyki. Każdy grafik powie wam, że jeśli będziesz odpowiednio długo ćwiczyć i starać się wykonywać nowe prace z użyciem coraz bardziej zaawansowanych technik obróbki obrazu, to na pewno w przyszłości zaprocentuje. Warstwy to taki element grafiki komputerowej, któremu warto poświęcić odpowiednio długo czasu. Tak więc dotarliśmy do końca artykułu, który miał skrótowo powiedzieć o warstwach. Aby dowiedzieć się więcej warto sięgnąć po podręczniki do Photoshopa lub Gimpa, bo tam jest to wszystko bardzo dobrze opisane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz