piątek, 11 marca 2011

Tekstura – to jest jakiś program?


Na takie pytanie jak wyżej, grafik mógłby ryknąć gromkim śmiechem. Dlaczego? Za kilka minut będziecie wiedzieć czemu by się uśmiał, bowiem pozwolę sobie za chwilę omówić co to jest tekstura i jaką rolę spełnia oraz jak się ją wykonuje. Nie czekajmy więc, tylko zagłębiajmy się i poznajmy nowe rzeczy.


Zacznijmy więc od tego co to w ogóle jest. Otóż tekstura oznacza rodzaj powierzchni, taki rodzaj który możemy odczuć przy pomocy naszego zmysłu dotyku. No więc już wiemy, czemu grafik by się śmiał. Ale przejdźmy nieco dalej. Tak więc tekstura w grze komputerowej jest tym co widzimy na ekranie, to znaczy to czym są pokryte wszystkie trójwymiarowe obiekty. Tym właśnie są tekstury w grafice komputerowej. Jeśli grafik pokrywa teksturą jakiś model na przykład w grze, to nazywamy to teksturowaniem.

No, teraz kiedy już wiemy czym jest tekstura nie narobimy sobie wstydu na forum poświęconym grafice, czy grom komputerowym. Grafik, który na co dzień zajmuje się projektowaniem gier komputerowych, ma z teksturami kontakt na bieżąco.

Na pewno teraz niektórzy z was zadają sobie pytanie: a co ja jestem jakiś grafik, żeby wiedzieć co to jest tekstura? Oczywiście, że nie musisz tego wiedzieć. Wielu ludzi tego nie wie i jakoś radzi sobie w życiu. Takie pojęcia jak tekstura zwykłym ludziom, którzy nie interesują się grafiką nie są bowiem do niczego potrzebne. Ja uważam, że warto poznawać świat i interesować się wieloma rzeczami związanymi z tą tematyka, nawet jeśli nie pracujemy jako grafik, to ta wiedza nam nie zaszkodzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz