Tytuł artykułu mówi wszystko, dzisiaj bierzemy na celownik grafikę 3D. Nie jeden grafik na niej już zęby zjadł, ale bez tych zapaleńców, którzy przetrwali stosy tutoriali i podręczników do obsługi programów, możemy dziś czerpać przyjemność z grania w gry komputerowe, czy też oglądać filmy z wieloma ciekawymi efektami.
Grafik 3d, czyli osoba która zajmuje się przedstawieniem obiektów w trójwymiarze jako wizualizacji. Jednym słowem jest to po prostu grafika trójwymiarowa.
Obiekty trójwymiarowe, grafik może przedstawić na kilka sposobów. Kilka z nich postaram się teraz opisać.
Pierwszy z nich to przedstawienie modeli jako siatki wielokątów, gdzie obraz jest budowany z płaskich wielokątów. Zwykle są to trójkąty albo czworokąty. Kolejną techniką jaką może wykorzystać grafik, są Voxele, czyli budowanie obrazu z sześcianów. Ostatnia z metod to opis matematyczny. W tym typie grafiki, obiekty trójwymiarowe są określone przez równania matematyczne, są to na ogół kule i różnej maści płaszczyzny.
W celu podniesienia realizmu przy projektowaniu obiektów trójwymiarowych stosuje się techniki kolorowania, modelowania światła oraz cieniowanie. Dzięki temu można osiągnąć bardzo ciekawe efekty, jednak grafik oprócz tych możliwości ma jeszcze wiele innych.
To co przedstawiłem w tej krótkiej publikacji, to zdecydowanie za mało. Grafika 3D to bardzo złożona dziedzina, której nie da się zmieścić w kilku zdaniach. Nie mniej jednak, każdy grafik komputerowy od czegoś zaczynał, dlatego początkującym na pewno coś w głowach rozjaśnił ten artykuł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz