poniedziałek, 29 listopada 2010

3ds Max – co to w ogóle jest?

Ten artykuł postanowiłem poświęcić na krótkie opisanie czym jest program 3ds Max. Nie będą się tutaj zagłębiał w funkcje, których ten program posiada bardzo wiele, ale skupię się tylko na technicznych aspektach tego oprogramowania. Tak więc zacznijmy poznawać program, który każdy grafik na pewno zna.


Może na początek trochę historii. Otóż 3ds Max, a właściwie jego pierwsza wersja została wydana w roku 1990, a więc ponad dwadzieścia lat temu. Produkt powstał pod patronatem firmy Kinetix, która następnie odsprzedała jego prawa innej instytucji, a ta jeszcze kolejnej. Tak czy inaczej, teraz zajmuje się nim firma Autodesk, która go rozwija. To co grafik może w nim zrobić możemy zobaczyć w niektórych cenach Władcy Pierścieni, czyli filmu fantasy.
Grafik ma bardzo duże możliwości, jeśli chodzi o pracę w tym oprogramowaniu. Posiada bardzo rozbudowany i zaawansowany system do animacji postaci z dwiema nogami, tak zwany Character Studio. Był on przez bardzo długi czas wykorzystywany do animacji postaci w wielu grach komputerowych.

Jego funkcjonalność grafik może rozszerzać przez wiele rozmaitych wtyczek i dodatków. Interfejs również może zostać dopasowany do potrzeb osoby, która ma pracować z programem. Dzięki temu aplikacja staje się naprawdę przyjazna grafikowi i pracuje się z nią bardzo dobrze. Program współpracuje z wieloma silnikami gier, także grafik i programiści będzie miał ułatwione zadanie, przy tworzeniu na przykład gry komputerowej. Nie jest to tani program, ale chyba trudno się temu dziwić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz